پلاک21

سامانه آنلاین مدیریت مجتمع های مسکونی و تجاری پلاک21

پلاک21

سامانه آنلاین مدیریت مجتمع های مسکونی و تجاری پلاک21

پلاک 21 ،نرم افزار مدیریت و حسابداری ساختمان و مجتمع از طریق اینترنت می باشد که کمک میکند مدیران بدون دارا بودن دانش حسابداری، به امور مالی رسیدگی کنند و در کوتاه ترین زمان ممکن اخبار و اطلاعیه ها را با ساکنان و مالکان به اشتراک بگذارند. همچنین امکان مشاهده وضعیت مالی، پرداخت بدهی به صورت آنالین، پرداخت قبض با استفاده از کارت های عضو شبکه شتاب، واریز مستقیم به حساب مجتمع و مشاهده اخبار و اطلاعیه های مجتمع توسط مالکان و ساکنان را فراهم می نماید. ساکنان و مالکان نیز قادر خواهند بود تا علاوه بر اطلاع از میزان بدهی به پرداخت در موعد مقرر اقدام نمایند.

۴ مطلب در آذر ۱۳۹۶ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

 

 

 

ایرانیان همواره شیفته ی شادی و جشن بوده اند، شب یلدا و جشن هایی که در این شب برگزار می شود، یک سنت باستانی است که از زمانهای گذشته تا به امروز در میان ایرانیان مرسوم بوده است.

حال که همه به زندگی آپارتمان نشینی روی آورده اند برگزاری این مراسم یک سری قوانین آپارتمان نشینی نیاز دارد که لازم است برای رعایت حقوق همسایگی رعایت شود مثلا اگر قرار است این جشن استقبال از زمستان در منزل ما برگزار شود خوب است نکات زیر را رعایت کنیم :

 

1.       قبل از آمدن مهمان ها، به همسایه ها اطلاع بدهیم و پیشاپیش به خاطر سر و صدای احتمالی عذرخواهی کنیم .با این رفتار ضمن احترام به خودمان به آنها هم یادآوری می کنیم که وقتی جشن داشتند یا مهمانی برگزار کردند مراعات ما را بکنند.

 

2.      هنگام جابه‌جا کردن لوازم منزل آنها را بلند کنید، روی زمین نکشید. از جابه‌جا کردن لوازم منزل در ساعات سکوت بپرهیزید.

 

3.     از روشن کردن ماشین لباسشویی و جارو برقی در ساعات سکوت خودداری کنید،لازم نیست حتما بعد از رفتن مهمان ها سریع به فکر نظافت بیفتیم و بعد از ساعت 12 شب جاروبرقی را روشن کنیم.


4.     سعی کنید مهمانی‌های خود را به‌گونه‌ای تدارک ببینید که تا قبل از ساعت سکوت به پایان برسد.


5.     در آسانسور باید به درستی بسته شود تا دیگران در سایر طبقات هم بتوانند از آن استفاده کنند. هیچ‌گاه آسانسور را نگه ندارید و از مهمان های خود بخواهید که این موضوع را رعایت کنند.


6.      اگر ناشناسی در آن شب زنگ شما را می‌زند و خود را آشنا یا فامیل همسایه‌تان معرفی می‌کند، در را به روی او باز نکنید،شما وظیفه ای برای باز کردن درب به روی مهمان واحد دیگر ندارید بهتر است با یک تلفن آن واحد را در جریان بگذارید و امنیت آپارتمان را به خطر نیندازید.


7.     اگر فرد نا‌شناسی همزمان با ورود شما، خواست وارد آپارتمان شود، از او نام واحد مورد نظرش را بپرسید.

 

  •        www.pelak21.com
  •         info@pelak21.com
  •        تلفن : 02142084321
  • تلگرام : @pelak21support
  • پلاک 21
  • ۰
  • ۰

انواع بیمه ی مورد نیاز در ساختمان ها :

 

بر اساس قانون مسئولیت مدنی ایران کلیه افراد جامعه اعم از اشخاص حقیقی و حقوقی در قبال زیان و صدمات وارده به دیگران مسئول می باشند و نسبت به جبران آن باید اقدام نمایند. موضوع بیمه مسئولیت مدنی، تامین و جبران خسارت هایی است که براثر تقصیر و خطا و یا فعالیت مخاطره آمیز بیمه گذار متوجه دیگران می شود .در بیمه مسئولیت مدنی خسارت های مورد پوشش شامل خسارت های بدنی و خسارت های مالی می باشد . از انواع متداول بیمه های مسئولیت مدنی می توان به موارد زیر اشاره نمود :

 

1.        بیمه ی مسئولیت هیئت مدیره :

بیمه مسئولیت بیمه گزار در قبال ساکنین ، مالکین ، مستاجرین و اشخاص ثالث مجتمع اداری، تجاری و یا مسکونی بدین معنی که چنانچه در نتیجه سقوط اشیا در محوطه اطراف ساختمان , حوادث آسانسور , حوادث ناشی از بکارگیری نظافتچی در مشاعات ، حوادث ناشی از آتش سوزی مشاعات ، ترکیدگی لوله ، نشت لوله های آب در مشاعات و ریزش چاه فاضلاب و پارکینگ خسارتی وارد آید بیمه گر پس از احراز مسئولیت بیمه گذار و در صورت لزوم طبق رای مراجع قضایی نسبت به پرداخت خسارت اقدام نماید.
تبصره : در رابطه با پوشش پارکینگ وجود دوربین و نگهبان الزامی است . و هرگونه خسارت ناشی از تصادف و سرقت کلی و جزیی اعم از خط ، خش ، خوردگی استثناء می باشد.
1. تعهدات قابل ارائه در این بیمه نامه ( غرامت فوت و نقص عضو ، هزینه های پزشکی و خسارات مالی ) و بر مبنای درخواست متقاضی مشخص می گردد .
2. حداکثر تعهدات بیمه گر صرف نظر از تعداد واحدها مسکونی ، تجاری و یا اداری 5 برابر تعهدات در هر حادثه (جانی ومالی) تعیین می گردد.

 

سایر شروط بیمه نامه :

خسارت وارده به وسایل نقلیه باستثناء تصادف و سرقت کلی وجزئی تحت پوشش بیمه نامه می باشد.
خسارت مالی وجانی ناشی از درگیری ونزاع تحت پوشش بیمه نامه نمی باشد.
خسارت وارده به خود ساختمان در نتیجه آتش سوزی ، انفجار وترکیدگی لوله آب تحت پوشش نمی باشد.
حق بیمه بر اساس متراژ ساختمانها و تعهدات درخواستی بیمه گذار محاسبه و حد اقل حق بیمه کمتر از ۰۰۰ر۵۰۰ ریال نخواهد بود.

 

2.       بیمه‌مسئولیت‌ مدنی‌ مالکین‌ آسانسور :
 
امروزه‌ آسانسورها در ساختمان‌ های‌ تجاری‌ و مسکونی‌،جزء تأسیسات ‌اساسی‌ به‌ شمار می‌روند هر چند که‌ تعمیر و نگهداری‌ دوره‌ ای‌ آسانسورها از ط‌رف‌ مالکین‌ انجام‌ می‌ شود ولیکن‌ بروز حوادث‌ ناشی‌ از سهل‌ انگاری‌ در نگهداری‌، عیوب‌ قسمت‌ های‌ مکانیکی‌ و الکتریکی‌ "که‌ ناگهانی‌ بروز می‌ نماید" سبب‌ ورود صدمات‌ جانی‌ به‌ استفاده‌ کنندگان‌ از آسانسور می‌ گردد بیمه‌ مسئولیت ‌آسانسور قراردادی‌ است‌ که‌ غرامت‌ فوت‌ و نقص‌ عضو سرنشینان‌ آسانسور را در صورت‌ وقوع‌ حوادث‌ جبران‌ می‌ نماید.

 

هر دستگاه آسانسور مشغول به کار در ساختمانهای اداری ، تجاری و یا مسکونی توسط شرکتی ساخته میشود و توسط عده ای بهره برداری میگردد و ممکن است این آسانسور توسط پیمانکاری بصورت دوره ای بازرسی و نگهداری شود.

در صورت بروز حادثه میتواند چهار مقصر داشته باشد:

1.سازنده آسانسور که از استاندارها و قطعات مناسب استفاده نکرده باشد.

2. نگهداری کننده آسانسور که بموقع و صحیح نگهداری نکرده باشد.

3. مدیر مجتمع اداری یا تجاری و مسکونی که نظارت بر عملکرد آسانسور نداشته است.

4. استفاده کننده آسانسور که بطور ناصحیح از آسانسور استفاده کرده باشد.

در صورت بروز حادثه ممکن است تقصیر بصورت ترکیبی و درصدی شامل کلیه 4 مقصر باشد که هریک باید بر اساس قوانین جبران خسارت جانی و مالی را بعهده بگیرند.

مقصر یا مقصرین حادثه در صورت داشتن بیمه نامه متناسب و معتبر میتوانند از طرق شرکت بیمه نسبت به پرداخت خسارت اقدام نمایند. پوششهای این بیمه نامه میتواند شامل جرح و صدمه بدنی و خسارت مادی وارد به اشخاص ثالث و خسارات ناشی باشد.  پرداخت حق بیمه میتواند بصورت قسطی و با توافق بیمه گر و بیمه گذار باشد.

مبلغ حق بیمه، با توجه به سال ساخت آسانسور، ظرفیت آسانسور و میزان غرامت تعیین شده از طرف بیمه گذار، محاسبه می گردد

 

3.        بیمه آتش سوزی :

 فقط خطرات آتش سوزی را تحت پوشش خود قرار نمی دهد بلکه خسارت ناشی از حوادث مربوط به سیل، زلزله، صاعقه، توفان و امثال آن را هم پرداخت می کند. بیمه آتش سوزی خسارت های ناشی از آتش سوزی، انفجار، صاعقه و خطرات اضافی مثل سیل، زلزله و... اموال قابل انتقال و غیرقابل انتقال شامل ساختمان های مسکونی، اداری، تجاری، انبارهای عمومی و اختصاصی و موجودی مواد اولیه و محصول و همچنین ساختمان، ماشین آلات و کالای در جریان ساخت کارگاه ها، مراکز صنعتی و غیرصنعتی را تحت پوشش قرار می دهد.

      آتش سوزی باید ناخواسته باشد یعنی آتش سوزی هنگامی مورد پوشش بیمه قرار می گیرد که سوختن به طور ناخواسته در محلی نامناسب اتفاق بیفتد یا شعله کنترل شده در اثر خارج شدن از حریم امن خود به اشیاء مجاور سرایت کرده و با برجای گذاشتن آثار سوختگی، خسارت ایجاد کند.

 


 

www.pelak21.com

info@pelak21.com

تلفن : 02142084321

تلگرام : @pelak21support

 
  • پلاک 21
  • ۰
  • ۰

رفتار آپارتمانی !!!

  با دیگران دوستانه رفتار کنید :

نیازی نیست حتما آنها را بشناسید، اما سلام و احوال‌پرسی ساده می‌تواند در برقراری رابطه‌ی دوستانه خیلی به شما کمک کند. همچنین در صورت بروز مشکل یا سؤال، تعاملات آینده را ساده‌تر خواهد کرد.

  قدردان همسایه‌هایی باشیدکه با شما احوال‌پرسی دارند و به شما لبخند می‌زنند :




نیازی به توقف و صحبت‌کردن نیست، اما لبخندزدن هزینه‌ای ندارد. به‌خاطر داشته باشید که شما هم، درباره‌ی کسانی که جواب سلام‌تان را نمی‌دهند یا شما را نادیده می‌گیرند، افکار ناخوشایندی در سردارید. مسلما دوست ندارید کسی همان افکار را درباره‌ی شما داشته باشد.

  • آزاردهنده و باعث عصبانیت نباشید. همان‌قدر که رفتار دوستانه مهم است، احترام به حریم خصوصی همسایه‌ها نیز مهم است. توقع نداشته باشید هر بار که سرزده درِ خانه‌ی همسایه‌تان را می‌زنید، شما را به داخل دعوت کند.
  • مدیر و کارکنان خدمات را بشناسید. فهرستی از تلفن‌های آنها داشته باشید تا در مواقع ضروری بتوانید با آنها تماس بگیرید.
  • در جلسات ساختمان شرکت کنید و تابلوِ اعلانات و ورودی خانه را چک کنید. یکی از مزایای زندگی در آپارتمان این است که همسایگان به یکدیگر اهمیت می‌دهند. .

  هنگام ورود و خروج، سروصدا ایجاد نکنید :

رفت‌وآمد از درِ پارکینگ به در ورودی منزل و برعکس خیلی عادی است، اما باید به میزان سروصدای ناشی از این رفت‌وآمد دقت کرد. موقع راه‌رفتن در راه‌پله‌ها از پاکوبیدن بپرهیزید، به‌خصوص صبح‌ زود و ساعات پایانی شب. سعی کنید با کفش روی کف‌پوش چوبی منزل راه نروید؛ فقط زمانی که می‌خواهید بیرون بروید آنها را بپوشید و بعد از ورود به منزل، کنارشان بگذارید. این‌طور نیست که همه‌ی افراد بین ساعات ۹ تا ۱۷ سر کار باشند؛ بنابراین، حاضران در ساختمان شاید در طول روز احتیاج به استراحت داشته باشند. در راهروها با صدایی آهسته در حد زمزمه صحبت کنید. خنده‌ی بلند و گفت‌وگوی بلند، زمانی که دیگران در حال استراحت‌اند، مزاحمت ایجاد می‌کند. درها را پشت سر خود، آرام ببندید. درهای آپارتمان گاهی صدای زیادی تولید می‌کنند، آنها را آهسته ببندید و نگذارید خودبه‌خود بسته شوند.

  به میزان سروصدای داخل آپارتمان دقت کنید :

این مشکل، یکی از شکایات بسیار شایع‌ افراد به مدیر ساختمان است. اگر در طبقات بالاتر زندگی می‌کنید، باید بیشتر به فکر همسایه‌های طبقه‌ی پایین باشید. دمپایی و کفش‌های نرم نسبت‌به جنس‌های سخت، مانند کفش پاشنه‌بلند یا چکمه، صدای کمتری ایجاد می‌کنند. نیازی نیست نیمه‌شب در آشپزخانه و با کفش پاشنه‌بلند، با سروصدا راه بروید! اگر همسایه‌ای از شما درخواست می‌کند کمی کمتر صدا کنید،‌ آن را جدی بگیرید. اگر کف‌پوشی از جنس سخت داشته باشید، وجود فرش‌ و موکت‌ ضروری است..

  • زمان سکوت را با کودکان تمرین کنید. در طول روز به آنها اجازه‌ی پریدن و دویدن بدهید، اما به آنها بگویید بعد از غروب باید بازی را متوقف کنند.
  • به بچه‌ها اجازه‌ ندهید در راهروِ ساختمان بازی کنند یا بدوند.
  • صدای وسایل برقی‌ مانند تلویزیون و رادیو را کم کنید تا مزاحم همسایه‌ی دیواربه‌دیوار نشوید. شاید بهتر باشد این وسایل را از نزدیکِ دیوار آنها به جای دیگری منتقل کنید.

قوانین مختلف پارک‌کردن اتومبیل در هر آپارتمان را یاد بگیرید :

با پارک‌کردن خودرو در میان خطوط و نه روی آنها، به تمام فضاهای تعیین‌شده احترام بگذارید و هرگز دوبله پارک نکنید.


جای پارک معینِ هر واحد، در قراردادها ذکر می‌شود :

هرگز قابل‌قبول نیست که فکر کنید می‌توانید خودروتان را در هر جای خالی‌ای پارک کنید، حتی فقط برای چند دقیقه. اگر همسایه‌ی شما در همان زمان بازگردد و خودرو شما را سر جای خود ببیند، شما دیگر روابط متمدنانه‌ای با آنها نخواهید داشت.

به همسایگان مسن‌ترتان کمک کنید :

اگر آنها را با خریدهایشان در پارکینگ دیدید، بپرسید آیا برای حمل بارهایشان به داخل ساختمان یا نگه‌داشتنِ در برای آنها، نیاز به کمک دارند یا خیر. اگر دیدید قبض‌هایشان روی بُرد ساختمان مانده یا چندین شب، چراغ‌های خانه‌شان روشن نیست، سراغی از آنها بگیرید و حال‌شان را بپرسید.

درمورد امکان سیگارکشیدن از مدیر سؤال کنید

حتی اگر سیگارکشیدن در محیط داخلی آزاد است، از تهویه‌ی مناسب هوا و بازبودن پنجره‌ها مطمئن شوید. اگر دود سیگار به‌خوبی بیرون نمی‌رود، هواکشی روی پنجره‌ی خود نصب کنید تا دود را به بیرون هدایت کند. ته‌سیگارهای خود را در سطل زباله بیندازید، نه بیرون پنجره. اگر سیگارکشیدن داخل آپارتمان ممنوع است، در پیاده‌رو سیگار بکشید و به قوانین احترام بگذارید.

اگر نگهداری از حیوانات آزاد است، حیوانات کوچک را انتخاب کنید:

اگر اجازه‌ی چنین کاری دارید، بدانید مجاز به نگه‌داشتن چه حیواناتی هستید. اگر سگ و گربه مجازند، نژادهای کوچک‌تر را انتخاب کنید که هنگام راه‌رفتن، سروصدای کمتری ایجاد می‌کنند و کمتر مزاحم همسایگان‌تان می‌شوند. حیوانات چهارپا را همیشه با قلاده بیرون ببرید و کیسه‌ی پلاستیکی (برای جمع‌آوری مدفوع حیوان) همراه داشته باشید. اگر درمورد برخورد همسایگان‌تان مطمئن نیستید، ورود حیوان خانگی تازه‌تان را به آنها اطلاع دهید.

  قوانین جمع‌کردن زباله‌ها در آپارتمان را رعایت کنید :

  • از درست بسته‌شدن کیسه‌ی زباله‌ها و چکه‌نکردن آنها مطمئن شوید. اگر نیازی هست، دو تا کیسه استفاده کنید. گوشه‌های تیز و بُرنده را در چند لایه روزنامه یا کاغذ، با دقت بپیچید. کیسه‌های زباله‌ی تَر معمولا بو و لکه‌هایی از خود به‌جا می‌گذارند که موجب آزردگی همسایگان می‌شوند.
  • سطل‌ها را بیش‌ازحد پر نکنید و برای قراردادن کیسه‌های بزرگ در آنها تلاش نکنید. .

فقط مهمانانی را دعوت کنید که از رفتارشان مطمئن هستید :



اغلبِ قراردادها آوردن مهمان یا هر فرد دیگری را بدون نظارت خود شما به داخل ساختمان ممنوع می‌کنند. مسئولیت هرگونه رفتار نامتعهدانه یا هر برخورد ناخوشایندی بین مهمان و دیگر ساکنان برعهده‌ی میزبان است. 

·        www.pelak21.com

·        info@pelak21.com

·        تلفن : 02142084321

·        تلگرام : @pelak21support


  • پلاک 21
  • ۰
  • ۰


تخلیه فوری ملک استیجاری:


 


تخلیه فوری ملک استیجاری شرایط و اصولی دارد برای آنکه مالک بتواند از این مزایا استفاده کند باید چند شرط وجود داشته باشد١- قرارداد در دو نسخه تنظیم شده باشد٢- دو نفر شاهد پای قرارداد را امضا کرده باشند٣-مدت قرارداد به اتمام رسیده باشد. در صورت وجود این شرایط، مالک میتواند با مراجعه به شورای حل اختلاف، درخواست تخلیه فوری نماید

مرجع صدور دستور تخلیه ملک استیجاری :

اگر قرارداد اجاره بدون حق سرقفلی و کسب و پیشه باشد، دادخواست تخلیه به شورای حل اختلاف محلی که ملک در آن قراردارد تقدیم می گردد و اگر قرارداد اجاره دارای سرقفلی و حق کسب وپیشه باشد، دادخواست تخلیه به دادگاه محلی که ملک در آن واقع است تقدیم میگردد.

عدم نیاز به اظهارنامه :

برای درخواست تخلیه ملک نیازی به ارسال اظهارنامه به مستاجر نیست.در صورتی که مدت قرارداد اجاره منقضی شده باشد مستاجر مکلف به تخلیه ملک است.
بسته به آنکه قرارداد اجاره تابع کدام‌ یک از قوانین جاری مربوط به روابط موجر و مستاجر باشد، درخواست تخلیه و صدور اجرای حکم نیز متناسب با آن خواهد بود.

امتناع مستاجر از تخلیه :

پس از ابلاغ اوراق قضایی و یا اجراییه، چنانچه ظرف ۳ روز مستأجر اقدام به تخلیه محل و تحویل آن ننماید، امر تخلیه در روز و ساعت معین توسط مأمور اجرا انجام می پذیرد.چنانچه در زمان اجرای تخلیه، به علت وقوع حوادث غیر مترقبه، مستأجر قادر به تخلیه مورد اجاره نباشد و استمهال نماید (مهلت بخواهد)، مراتب درخواست وی توسط مأمور اجرا به مقام دستور دهنده گزارش می شود و مقام صالح می تواند با دادن مهلت به مستأجر برای یک نوبت به مدت حداکثر یک ماه موافقت کند.

به موجب ماده ۱۷ آیین نامه اجرایی روابط موجر و مستاجر در مواردی که دستور تخلیه صادر میشود دستور باید اجرا شود اگر کسی به دستور تخلیه اعتراض داشته باشد باید در مراجع صالح مطرح کند و دستور تأخیر اجرای حکم قبلی صادر شود.

مزایده و توقیف ملک پس از عقد اجاره :

اگر ملک توسط دادگاه و یا اجرای ثبت به هر دلیلی توقیف شود و در مزایده به فروش برسد، در صورتی که قرارداد اجاره مربوط به قبل از توقیف ملک باشد، هیچ مشکلی برای آن به وجود نمی آید و مستاجر می تواند تا انتهای مدت قرارداد در ملک اقامت داشته باشد. اما اگر قرارداد اجاره مربوط به بعد از توقیف ملک و یا در رهن بردن آن باشد، از آنجا که قرارداد اجاره در این حالت معتبر نیست، پس از مزایده ملک، مستاجر مکلف است ملک را تخلیه نموده و به خریدار تحویل دهد.

عدم پرداخت مالیات توسط مستاجر :

از نظر قانونی هر مورد مالیاتی شخصا مسول پرداخت مالیات خود است و نمی توان شخصی را مجبور به پرداخت مالیات شخص دیگری نمود. بنابراین مالک ملک هیچ مسوولیتی درقبال مالیات های مستاجر خود ندارد. تنها مساله ای که وجود دارد این است که در زمان نقل و انتقال ملک توسط مالک، اگر مستاجر مالیات های خود که مربوط به دوره زمانی حضور وی در ملک بوده را تعیین تکلیف نکرده باشد، ادارات مالیاتی مفاصاحساب نقل و انتقال ملک موضوع ماده ١٨٧ قانون مالیات مستقیم را صادر نمی کنند. در چنین مواردی مالک برای گرفتن مفاصاحساب نقل وانتقال مجبور است مالیات مستاجر را نیز پرداخت نموده و سپس برای گرفتن مالیات پرداخت شده به مستاجر مراجعه نماید.

 

مسئولیت مالک جدید نسبت به مستاجر ملک فروخته شده :

مالک جدید قائم مقام مالک قبلی نسبت به تعهدی است که با مستاجر برقرار کرده هست و تمام حقوق مستاجر محفوظ میباشد و تا اتمام قرارداد مستاجر میتواند در آن ملک سکونت داشته باشد.

 


تخلیه فوری ملک استیجاری شرایط و اصولی دارد برای آنکه مالک بتواند از این مزایا استفاده کند باید چند شرط وجود داشته باشد١- قرارداد در دو نسخه تنظیم شده باشد٢- دو نفر شاهد پای قرارداد را امضا کرده باشند٣-مدت قرارداد به اتمام رسیده باشد. در صورت وجود این شرایط، مالک میتواند با مراجعه به شورای حل اختلاف، درخواست تخلیه فوری نماید

مرجع صدور دستور تخلیه ملک استیجاری :

اگر قرارداد اجاره بدون حق سرقفلی و کسب و پیشه باشد، دادخواست تخلیه به شورای حل اختلاف محلی که ملک در آن قراردارد تقدیم می گردد و اگر قرارداد اجاره دارای سرقفلی و حق کسب وپیشه باشد، دادخواست تخلیه به دادگاه محلی که ملک در آن واقع است تقدیم میگردد.

عدم نیاز به اظهارنامه :

برای درخواست تخلیه ملک نیازی به ارسال اظهارنامه به مستاجر نیست.در صورتی که مدت قرارداد اجاره منقضی شده باشد مستاجر مکلف به تخلیه ملک است.
بسته به آنکه قرارداد اجاره تابع کدام‌ یک از قوانین جاری مربوط به روابط موجر و مستاجر باشد، درخواست تخلیه و صدور اجرای حکم نیز متناسب با آن خواهد بود.

امتناع مستاجر از تخلیه :

پس از ابلاغ اوراق قضایی و یا اجراییه، چنانچه ظرف ۳ روز مستأجر اقدام به تخلیه محل و تحویل آن ننماید، امر تخلیه در روز و ساعت معین توسط مأمور اجرا انجام می پذیرد.چنانچه در زمان اجرای تخلیه، به علت وقوع حوادث غیر مترقبه، مستأجر قادر به تخلیه مورد اجاره نباشد و استمهال نماید (مهلت بخواهد)، مراتب درخواست وی توسط مأمور اجرا به مقام دستور دهنده گزارش می شود و مقام صالح می تواند با دادن مهلت به مستأجر برای یک نوبت به مدت حداکثر یک ماه موافقت کند.

به موجب ماده ۱۷ آیین نامه اجرایی روابط موجر و مستاجر در مواردی که دستور تخلیه صادر میشود دستور باید اجرا شود اگر کسی به دستور تخلیه اعتراض داشته باشد باید در مراجع صالح مطرح کند و دستور تأخیر اجرای حکم قبلی صادر شود.

مزایده و توقیف ملک پس از عقد اجاره :

اگر ملک توسط دادگاه و یا اجرای ثبت به هر دلیلی توقیف شود و در مزایده به فروش برسد، در صورتی که قرارداد اجاره مربوط به قبل از توقیف ملک باشد، هیچ مشکلی برای آن به وجود نمی آید و مستاجر می تواند تا انتهای مدت قرارداد در ملک اقامت داشته باشد. اما اگر قرارداد اجاره مربوط به بعد از توقیف ملک و یا در رهن بردن آن باشد، از آنجا که قرارداد اجاره در این حالت معتبر نیست، پس از مزایده ملک، مستاجر مکلف است ملک را تخلیه نموده و به خریدار تحویل دهد.

عدم پرداخت مالیات توسط مستاجر :

از نظر قانونی هر مورد مالیاتی شخصا مسول پرداخت مالیات خود است و نمی توان شخصی را مجبور به پرداخت مالیات شخص دیگری نمود. بنابراین مالک ملک هیچ مسوولیتی درقبال مالیات های مستاجر خود ندارد. تنها مساله ای که وجود دارد این است که در زمان نقل و انتقال ملک توسط مالک، اگر مستاجر مالیات های خود که مربوط به دوره زمانی حضور وی در ملک بوده را تعیین تکلیف نکرده باشد، ادارات مالیاتی مفاصاحساب نقل و انتقال ملک موضوع ماده ١٨٧ قانون مالیات مستقیم را صادر نمی کنند. در چنین مواردی مالک برای گرفتن مفاصاحساب نقل وانتقال مجبور است مالیات مستاجر را نیز پرداخت نموده و سپس برای گرفتن مالیات پرداخت شده به مستاجر مراجعه نماید.

 

مسئولیت مالک جدید نسبت به مستاجر ملک فروخته شده :

مالک جدید قائم مقام مالک قبلی نسبت به تعهدی است که با مستاجر برقرار کرده هست و تمام حقوق مستاجر محفوظ میباشد و تا اتمام قرارداد مستاجر میتواند در آن ملک سکونت داشته باشد.

 

·        www.pelak21.com

·        info@pelak21.com

·        تلفن : 02142084321

·        تلگرام : @pelak21support

  • پلاک 21