پلاک21

سامانه آنلاین مدیریت مجتمع های مسکونی و تجاری پلاک21

پلاک21

سامانه آنلاین مدیریت مجتمع های مسکونی و تجاری پلاک21

پلاک 21 ،نرم افزار مدیریت و حسابداری ساختمان و مجتمع از طریق اینترنت می باشد که کمک میکند مدیران بدون دارا بودن دانش حسابداری، به امور مالی رسیدگی کنند و در کوتاه ترین زمان ممکن اخبار و اطلاعیه ها را با ساکنان و مالکان به اشتراک بگذارند. همچنین امکان مشاهده وضعیت مالی، پرداخت بدهی به صورت آنالین، پرداخت قبض با استفاده از کارت های عضو شبکه شتاب، واریز مستقیم به حساب مجتمع و مشاهده اخبار و اطلاعیه های مجتمع توسط مالکان و ساکنان را فراهم می نماید. ساکنان و مالکان نیز قادر خواهند بود تا علاوه بر اطلاع از میزان بدهی به پرداخت در موعد مقرر اقدام نمایند.

۵ مطلب در آبان ۱۳۹۶ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

شارژ ساختمان

مشکلات زندگی آپارتمانی از زمانی آغاز شد که خانواده ها همچنان پیرو زندگی سنتی خود در خانه های حیاط دار بودند؛ به گونه ای که صحبت کردن با صدای بلند، رفت و آمد در هر زمان از شبانه روز، بلندی صدای تلویزیون، رادیو و ضبط صوت تا آن میزان که تمایل دارند و بسیاری از نمونه های دیگر، با این تفکر که چهار دیواری اختیاری است همچنان بر آن شیوه زندگی سنتی پا فشاری می کردند، بدون آن که توجه به حقوق همسایه دیوار به دیوار یا همسایه طبقه پایین یا بالایی خود داشته باشند. مردم اگر چه از خانه های حیاط دار به آپارتمان های چند طبقه کوچ کرده اند، اما نمی توانند درخانه های خود آرام بگیرند. آنها یا از مزاحمت همسایگان در عذاب هستند یا موجب مزاحمت همسایگان دیگر می شوند. به طوری که معتقدند پول محل اسکان را داده اند و هرگونه که بخواهند، می توانند زندگی کنند. و شاید هم به این دلیل است که از سکونت در آپارتمان ناراضی به نظر می رسند. اما در دنیای امروز با افزایش روبه رشد جمعیت، تنها راه کنار آمدن با این موضوع، داشتن فرهنگ و قوانین آپارتمان نشینی است یا اینکه از شهر خارج و در شهرک های اطراف ساکن شوند.



 


به‌وجود آمدن آپارتمان‌های بلند و روی آوردن سریع و شتابزده مردم به زندگی آپارتمان‌نشینی آنقدر یکدفعه اتفاق افتاد که همین مردم فرصت نکردند محیط زندگی و شناخت اجتماعی‌شان را نسبت به زندگی مرتفع‌نشینی تغییر دهند.

بگذارید واضح‌تر بگویم، این میهمان ناخوانده به اسم «آپارتمان‌نشینی» که سبک خاص زندگی را با خود به ارمغان آورد آنقدر صاعقه آسا شکل گرفت که مردم فرصت نکردند در مورد چند و چون این نوع زندگی خاص و متمدن اطلاعات کسب کنند. نتیجه چنین اتفاقی آن شد که فرهنگ آپارتمان‌نشینی بین مردم روند کند‌تری نسبت به رشد سکونت در آن داشته باشد که گاه باعث اختلاف بین ساکنین و مدیران آپارتمان می‌شود. ناگفته نماند این مشکلات همچنان نیز ادامه‌دارد. نکته مهم و تقریباً نادیده گرفته شده در حقوق آپارتمان‌نشینی این است که همه اعضای ساکن در آپارتمان نمی‌توانند از فضای مشاع یا به اصطلاح عمومی آپارتمان استفاده شخصی کنند.



 

این مسئله شامل استفاده بی‌اجازه بعضی از ساکنین از فضای پاگرد به عنوان محلی برای قرار دادن جاکفشی یا گلدان‌ها می‌شود. البته جا دارد اینجا نکته‌ای مهم را یادآوری کنم و آن این است که همه شروط و قوانین آپارتمان‌نشینی ممکن است به خاطر تفاهم شکل گرفته میان ساکنین یا براساس تأیید اعضای هیئت مدیره ساختمان تغییر پیدا کند. نمونه‌اش همین قرار دادن جاکفشی و گلدان در فضای پاگرد است که اغلب ساکنین نسبت به این مسئله به شرطی که مانع تردد بقیه نشود مشکلی ندارند. در بیشتر موارد کسانی که ساکن مجتمع‌های چندین طبقه هستند مالک واقعی واحد نیستند و در واقع مستأجر هستند. سؤال مهم این است که در این شرایط پرداخت هزینه شارژ برعهده کیست؟ یا اینکه واحدی که از مشاعات ساختمان استفاده نمی‌کند هم ملزم به پرداخت حق شارژ است؟ واحد مسکونی که مدتی تخلیه بوده یا ساکن آن مسافرت بوده از پرداخت شارژ معاف است؟

حسین هاشمی نسب، وکیل پایه یک و کارشناس دادگستری در پاسخ به این سؤال‌ها می‌گوید: قانون تملک آپارتمان‌ها در مورد اینکه پرداخت هزینه شارژ با مستأجر یا مالک است اظهارنظر صریحی نکرده است. اما با توجه به تبصره ماده 3 آئین‌نامه می‌توان چنین برداشت کرد که اگر قراردادی بین مالک و مستأجر در مورد پرداخت هزینه شارژ ساختمان منعقد نشده باشد پرداخت این هزینه به عهده مستأجر و استفاده کننده از واحد استیجاری است.

گاهی پیش می‌آید که اگرچه به موجب قرارداد خصوصی پرداخت هزینه‌های شارژ ساختمان به عهده مالک گذاشته شده است اما مالک از پرداخت آن امتناع می‌کند. در این شرایط مستأجر می‌تواند از محل مال‌الاجاره، هزینه‌های مربوطه را پرداخت کند. اما ضرورت و اهمیت این موضوع به حدی است که قانونگذار در مواردی مالک و مستأجر را به صورت تضامنی مسئول پرداخت شارژ و هزینه مشترک ساختمان قلمداد کرده است. بنا بر نظر قانونگذار در صورتی که پرداخت هزینه‌های مشترک ساختمان بر عهده مستأجر باشد ولی او از پرداخت چنین هزینه‌هایی امتناع کند، مدیر یا مدیران ساختمان می‌توانند برابر قوانین مربوطه اقدام نمایند.



 

نکته مهم اینکه اگر خواستید یک واحد آپارتمانی بخرید، بعد از اینکه از سابقه ثبتی ملک، پرداخت عوارض شهری و مالیات توسط مالک قبلی یقین حاصل کردید باید از تسویه حساب مالک قبلی با مدیر ساختمان در مورد هزینه‌های مشترک ساختمان نیز مطمئن شوید.

طبق ماده 12 قانون تملک آپارتمان‌ها قانونگذار دفاتر اسناد رسمی را موظف کرده است در هنگام تنظیم هر سند انتقال، اجاره، رهن و صلح گواهی مربوط به تسویه حساب هزینه‌های شارژ را که به تأیید مدیر ساختمان رسیده از مالک مطالبه نماید. در بسیاری موارد مشکل پرداخت هزینه شارژ به این دلیل است که مالک یا مستأجر با استناد به حضور نداشتن یا اقامت نکردن در واحد از پرداخت هزینه‌های شارژ سر باز می‌زند. در قانون برای چنین مشکلاتی راهکار قضایی درنظر گرفته شده است، حق شارژ و هزینه تعمیرات ساختمان به بودن یا نبودن افراد در خانه یا حتی به کم یا زیاد مصرف کردن انرژی ربطی ندارد. هیچ کس هم نمی‌تواند با مصوبه مجمع عمومی ساختمان یا اکثریت ساکنین مجتمع مسکونی مخالفت کرده و از پرداخت شارژ امتناع کند.

بر اساس ماده 4 قانون تملک آپارتمان‌ها مصوب اسفند 1343 پرداخت حق شارژ ساختمان به صورت ماهانه الزامی است خواه استفاده شود یا در صندوق آپارتمان ذخیره گردد.

اگر ساکن واحد مسکونی (مستأجر یا مالک) از پرداخت شارژ و هزینه‌های مشترک ساختمان خودداری کرد ابتدا هیئت مدیره ساختمان موظف است به صورت کتبی به خاطی درباره عدم پرداخت هزینه شارژ تذکر دهد. در صورت پرداخت نشدن مجدد حق شارژ، هیئت مدیره ساختمان می‌تواند با مراجعه به نزدیک‌ترین مجتمع قضایی محل سکونت اظهار‌نامه‌ای برای شخص ارسال کند و به او فرصت 10 روزه برای تسویه حساب با مدیر ساختمان بدهد.

در این زمینه قانونگذار این اطمینان را می‌دهد که اگر برای بار دوم همین فرد از دادن شارژ امتناع کرد، مدیران ساختمان می‌توانند با مراجعه به اداره ثبت محل و به استناد اظهار نامه درخواست اجرائیه کنند. اگر در این مرحله هم شخص خاطی توجهی به اجرائیه ثبت نکرد مدیران ساختمان می‌توانند به استناد تبصره یک ماده 10 به دادگاه حقوقی قانون مراجعه و شکایتی علیه مالک یا مستأجر تسلیم دادگاه کنند.


 


دادگاه موظف است به اینگونه شکایات خارج از نوبت رسیدگی کند، حکم محکومیت فرد خاطی را در اولین فرصت رسیدگی صادرکند، فرد را ملزم به تسویه حساب و جریمه دو برابر بدهی و گاهی محرومیت‌های قانونی مانند خدمات مشترک ازجمله شوفاژ، آب گرم، گاز و. . . محکوم نماید.

هاشمی نسب درباره مبنای هزینه‌های مشترک ساختمانی افزود: تعیین نحوه محاسبه هزینه‌های مشترک آپارتمان قبل از هر چیز به اراده و تصمیم اهالی همان ساختمان برمی‌گردد که می‌توانند به هر نحوی آن را تعیین کنند.

اگر روش خاصی به این منظور تعیین نشده باشد سهم هر یک از مالکان یا استفاده‌کنندگان از هزینه‌های مشترک بردو پایه است:

اول اینکه آن قسمت که ارتباط با مساحت زیربنای قسمت اختصاصی دارد مانند آب، گازوئیل، گاز، آسفالت پشت بام و... به نسبت مساحت واحد به مجموع مساحت قسمت‌های اختصاصی تمام ساختمان محاسبه می‌شود.

در دومین حالت سایر مخارجی که ارتباطی به میزان مساحت زیربنا ندارد مانند هزینه‌های مربوط به سرایدار، نگهبان، متصدی آسانسور، هزینه نگهداری شوفاژ خانه و تأسیسات، تزئینات قسمت‌های مشترک ساختمان و نظافت محوطه به طور مساوی محاسبه می‌شود. در هر صورت هر یک از واحدها که در مورد سهمیه یا میزان هزینه مربوط به سهم خود معترض باشد، می‌تواند به مدیر مراجعه و تقاضای رسیدگی کند و در صورت رد اعتراض یا ترتیب اثرندادن به اعتراض به دادگستری مراجعه کند.

 

 

www.pelak21.com

info@pelak21.com

تلفن : 02142084321

تلگرام : @pelak21support

 


  • پلاک 21
  • ۰
  • ۰

 

 

تو زندگیه همه ی ما پیش اومده که حداقل یه بار با مسائل آپارتمان نشینی برخورد داشتیم جلسه های ساختمون که اغلب به بحث و مجادله کشیده میشه و کار سخت مدیریت ساختمون که تو مجتمع ها هزینه بره و اونقدر کارهای حسابداری و اشتباه نشدنش دشواره که همه از زیرش در می رن و قبول نمی کنن

یا اصلا همین خود جلسه گذاشتن، هرکی هر روز یه کار و یه گرفتاری داره که هی این جلسه عقب و عقب تر میفته و کلا حساب کتاب دیگه قاطی میشه و آدم یادش میره چی به چی بود...

 

 

 

یا اینکه مدیرای ساختمون محترم میان با ماژیک قرمز روی برد ساختمون خیلی بزرگ می نویسن واحد فلان شما انقدر بدهکاری!!

وای اگه اون روز واست مهمون بیاد و کلا آبروی آدم بره!

 سامانه ی پلاک 21 ، یه سامانه ی مدیریت ساختمون آنلاینه که همه ی این مشکلات رو براتون حل میکنه

 

 

 فقط کافیه وارد وبسایت www.pelak21.com  بشین و به عنوان مدیر ساختمون ثبت نام کنین بعد می تونین به تمام ساکنینتون دسترسی بدین که وارد وب سایت بشن اون هم به اسم مجتمع خودتون وضعیت بدهکاری و بستانکاریشونو ببینن و گزارش بگیرن

دیگه نمی خواد برای جلسه خودتون رو اذیت کنین، همون جا رو سایت هر خبر و اطلاع رسانی که می خواین بذارین، همه ی واحدا می تونن ببینن و اصلا می تونین نظرسنجی برگزار کنین  که بیان جواب بدن و متوجه شین موافق هستن برای انجام کار مورد نظر یا نه!

تمام پرداختاتونم انجام میدین مثلا درگاه آنلاین یا شناسه قبض و پرداخت بهتون میدن یا خودشون می یان تو لابی مجتمعتون دستگاه کارتخوان نصب می کنن و مدیر ساختمون درجا متوجه میشه که کی پرداخت کرده و کی نکرده دیگه اینجوری اسمتونم رو برد نمی زنن

یه ماه اولش هم رایگانه می تونین یه ماه امتحانشون کنین اگه دوس داشتین بعد استفاده کنین و قرارداد ببندین تازه قراردادشونم با یه مبلغ خیلی کمه و بابت هیچ کدوم از این امکانات هزینه ی جداگونه نمی گیرن

 پس فقط ثبت نام کنین بعد خودشون بهتون زنگ می زنن و باهاتون هماهنگ می کنن 

 

www.pelak21.com

02142084321

info@pelak21.com

t.me/pelak21suport

  • پلاک 21
  • ۰
  • ۰

 

روز کتاب و کتابخوانی

 

»ن وَالْقَلَمِ وَمَا یسْطُرُونَ؛ سوگند به قلم و آنچه می­نویسد«

کتاب‌ها گویندگانی هستندکه با شنونده ی خود سخن می‌گویند. کتابی که از سرزمین وحی و خانهدل ائمه(ع) سخن بگوید، تو را به خیر و برکت و نور می‌کشاند و کتابی که از خانه سیاه دل ابلیس و سرزمین متعفن خودخواهی و دنیاگرایی حرف بزند، تو را به بلا و تباهی خواهد کشاند.

بنابر آمارهای مربوط به کتاب­خوانی در کشور ما متأسفانه هر فرد در سال فقط چند دقیقه مطالعه می­کند. به عبارت دیگر، کتاب­خوانی ریشه در فرهنگ ما ندارد. حتی بسیاری از مطالعه­کنندگان نیمه­حرفه­ای ما، خواندن کتاب را پس از همه کارها شروع می­کنند.

یکی از عوامل کتاب­گریزی، احساس نیاز نکردن به مطالعه است. تا کشش و احساس نیاز نسبت به موضوعی وجود نداشته باشد، اقدام در به وجود آوردن عادت مطالعه اثربخش نخواهد بود. شاید القای خودشیفتگی در فرد موجب از بین رفتن حس کنجکاوی او می­شود و در نتیجه عادت به مطالعه شکل نمی­گیرد. بنابراین نیاز به کتاب، حسی است که باید در فرد درونی شود. یکی دیگر از عوامل کتاب­گریزی در جامعه ما، متکی بودن بر فرهنگ شفاهی بیش از فرهنگ کتبی است. به ویژه با ورود رسانه­های دیداری و شنیداری که باعث کاهش ارزش مطالعه و مانع ورود کتاب به خلوت افراد جامعه شد.


 عوامل مهم گسترش نیافتن فرهنگ کتابخوانی در جامعه ی امروز ما

·        کیفیت نازل برخی از کتاب­ها و جراید

·        کمیِ تعداد نسخ مطبوعات و کتاب­ها

·        محرومیت بیشتر روستاییان از دسترسی به کتاب

·        وجود نابسامانی در شبکه توزیع کتاب و جراید

·        کمبود کتاب­خانه­های عمومی

·        شرایط نامساعد بعضی از کتاب­خانه­های عمومی

·        نبود کتابداران متخصص در کتاب­خانه­ ها

·        استقرار کتاب­خانه­ ها در مکان­های نامناسب و موقعیت جغرافیایی آنها

·        کمبود کتاب و کتاب­خانه­های ویژه کودکان و نوجوانان

·        نبود نمایشگاه­های دایمی کتاب در سطح کشور

 

موضوع نگران کننده به علت کمبود مطالعه :

به دلیل عدم استفاده درست و کافی از متون ادبی و کتاب های وزین، با نگارش صحیح توسط جوانان و نوجوانان و حتی اقشار تحصیلکرده در سالهای اخیر ، رویکرد نگارش نوشتاری مطالب برخی از کتابها ، روزنامه ها و مجلات به سمت ساده نویسی ، عامیانه نویسی و حتی در مواردی توام با نگارشی اختراعی بوده است، که این روش علاوه بر لطمه قابل توجهی که به ادبیات نوشتاری زده است ؛ باعث گردیده تا نسل جدید خود را به راحت خوانی بدون تفکر و تامل عادت دهد و در نتیجه شاهد هستیم که روز به روز کتاب های واقعی که به طور تخصصی به نگارش در آمده اند جایگاه خود را به کتاب های کم ارزش و گاه بی ارزش داده اند و در میان جوانان خلاء خاصی در توانایی نوشتن ایجاد شده است و نیز ادبیات گفتاری را دچار چالشی جدی نموده، به طوری که حتی برخی از اقشار تحصیلکرده ما در گفتار مؤدبانه خود و یا نوشتن یک نامه اداری هم دچار مشکل هستند.این روند رو به رشد که توسط رسانه ها هم گسترش پیدا کرده، در آینده ای نه چندان دور می تواند ادبیات غنی ما را دچار دگرگونی های نامناسب نماید .

تنها در یک صورت خواهیم توانست جلوی این روند را بگیریم و با حفظ ارزش های ادبیاتی و نگارشی خود، آن را به سمتی صحیح سوق دهیم؛ آنهم آگاهی دادن به جوانان در مورد این حرکت ناخودآگاه و مخرب و سعی در همراه نشدن با آن است .  

www.pelak21.com

info@pelak21.com

02142084321 :تلفن

@pelak21support :تلگرام 

  • پلاک 21
  • ۰
  • ۰

سرایدار بعنوان انسانی شریف و محترم در مقابل دستمزد ماهیانه بطور مستمر در محل ساختمان مستقر، فعالیت و زندگی می کند، ضمن برخورداری از همه حقوق قانونی مستحق احترام و تکریم اخلاقی است.

در زیر قوانینی مربوط به حقوق و وظایف این شخص در آپارتمان ها و مجتمع های مسکونی آورده شده است:

طبق ماده ی ۳۴ با توجه به قرارگرفتن سوئیت سرایداری در طبقه منهای یک ساختمان، به انتخاب مدیر شخصی ذی صلاح بر اساس این مقررات به عنوان مستاجر سوئیت مذکور انتخاب شده، با وی قرارداد اجاره تنظیم می شود. مابه ازای اجاره ماهیانه، ایشان متعهد می شود به عنوان سرایدار خدمات مصرّح در این مقررات را انجام دهد.

طبق ماده ی ۳۵ صلاحیتهای عمومی سرایدار به شرح زیر است :
الف-مرد، متاهل با حداکثر یک فرزند یا درصورت تجرّد بالای ۵۰ سال و کمتر از ۶۰ سال سن؛
ب- عدم اعتیاد به مواد مخدر و عدم استعمال دخانیات؛
ج- عدم سوء پیشینه کیفری؛
د- سلامت جسمی و روانی؛
ه- توانایی معرفی ضامن معتبر و ارائه چک بانکی جهت تضمین تخلیه ملک

طبق ماده ی ۳۶ وظایف سرایدار به شرح زیر است :
الف- نگهبانی از ساختمان و مراقبت در حفظ امنیت ساختمان و واحدها؛
ب- نظافت راهروها و پله¬ها، لابی، پارکینگها، آسانسور، پشت بام، محوطه بیرونی ساختمان و کلیه مشاعات عمومی ساختمان؛
ج- برف روبی حیاط، راه عبوری پارکینگها و محوطه بیرونی ساختمان در فصول سرد سال؛
د- آبیاری باغچه ها و مراقبت از فضای سبز ساختمان؛
ه- مراقبت از آسانسور، تاسیسات گرمایشی و برقی و تجهیزات ساختمان؛
و- جمع¬آوری کیسه زباله ساکنین از درب منازل در ساعت مشخص شده توسط مدیر؛
ز- اجرای دستورات مدیر ساختمان

طبق ماده ی ۳۷ سرایدار مکلّف است در ایام تعطیلات خصوصاً تعطیلات عید نوروز به صورت تمام وقت در ساختمان حاضر بوده و نگهبانی از ساختمان را بر عهده گیرد.

طبق ماده ی ۳۸ سرایدار مجاز به سکنی دادن افرادی غیر از افراد ذکر شده در قرارداد اجاره نیست؛

طبق ماده ی ۳۹ سرایدار مجاز خواهد بود با هماهنگی و موافقت مدیر در سال حداکثر به مدت ده روز و با معرفی فرد جایگزین به مرخصی برود.

طبق ماده ی ۴۰ مدّت قرارداد اجاره سرایدار سه ماه بوده که در صورت رضایت مدیر و ساکنین از عملکرد سرایدار، برای دوره های سه ماهه، توسط مدیر قابل تمدید است.

طبق ماده ی ۴۱ هر ساله در مجمع، مبلغی جهت تقدیر از زحمات سرایدار مشخص می شود که در صورت رضایت مدیر از عملکرد سرایدار به صورت ماهانه و از محل شارژ قابل پرداخت خواهد بود.

طبق ماده ی ۴۲ انجام فعالیتهای شغلی سرایدار و حضور و غیاب وی در ساختمان باید با مدیر هماهنگ شده به گونه ای که لطمه ای به وظایف مندرج در ماده ۳۶ وارد نشود.

www.pelak21.com

021420843219

  • پلاک 21
  • ۰
  • ۰


سومین نمایشگاه تراکنش ایران (ITE2017)  با حضور 164 بانک - شرکت شتابدهی و استارت آپ در تاریخ 2 تا 4 آبان 1396 درمجتمع نمایشگاهی شهرداری بوستان گفتگو برگزار شد.

حضور کارآفرینان استارت آپی در حوزه ی مالی (Fintech)  فرصت بزرگی برای ارتباطات موثر با افراد و شرکت های صاحب نام در حوزه ی بانکداری و مالی داخلی و خارجی بود.


 


سامانه ی پلاک 21 نیز مانند گذشته در راستای معرفی -  بهبود عملکرد و گسترش خدمات خود از فرصت پیش آمده نهایت استفاده را نمود.



از مزیت های این نمایشگاه می توان به موارد زیر اشاره کرد :

- مورد تایید دولت جمهوری اسلامی ایران
- مورد حمایت نظام بانکی ایران
- مورد حمایت صاحبان کسب و کار و صنایع مالی و بانکی
- فراهم‌کننده تعامل مستقیم بانکداران، شرکت‌ها، متخصصان و صاحبان کسب و کار
- برگزاری کارگاه‌ها و رویدادهای جانبی متعدد
- معرفی محصولات، ایده‌ها و راه حل‌های نو در نمایشگاه
- معرفی بازار بزرگ ایران و فرصت‌های تجاری و سرمایه‌گذاری
- گسترش حضور بانک‌ها و شرکت‌های غیر ایرانی در نمایشگاه

 

تعداد بازدیدکنندگان ITE2017  نزدیک به 5000 نفر تخمین زده شده است که به

-         مدیران عامل، اعضای هیات مدیره و مدیران بخش‌های مختلف بانک ها

-         نمایندگان مجلس شورای اسلامی

-          نمایندگان بانک‌ها و شرکت‌های خارجی
- متخصصان، کارشناسان، فعالان و علاقه‌مندان به Fintechو... می توان اشاره کرد.



مراسم اختتامیه این نمایشگاه  با حضور مقامات دولتی و فعالان حوزه بانکداری کشور برگزار شد.

 در ابتدای این مراسم، محمد ابراهیم مقدم مدیر عامل بانک تجارت ضمن تشکر از شرکت‌کنندگان در این نمایشگاه  ابراز امیدواری کرد که با مسیری که شرکت‌های فین‌تک و استارت‌آپ‌ها‌ طی می‌کنند بی‌شک آینده‌ای روشن در انتظار این حوزه است.

مدیرعامل فابا در این مراسم گفت: استقبال مردم از نمایشگاه خلق یک رویداد بود و به هیچ وجه احساس خستگی نمی‌کنیم و شاد و پرشور برای( ITE 2018 ) آماده می‌شویم

.



www.pelak21.com
02142084321
info@pelak21.com

  • پلاک 21