قوانین مربوط به مدیر ساختمان:
ماده ۱۰ – مدیر ساختمان از میان مالکینی که در محل ساختمان سکونت دارند، برای مدت یک سال و توسط مجمع عمومی انتخاب می شود.
تبصره ۴: انتخاب مجدد مدیر بلامانع است اما توصیه می شود جهت مشارکت بیشتر شرکاء، انتخاب مدیر به صورت چرخشی میان مالکین ساکن در ساختمان انجام شود.
ماده ۱۱ – مدیر، مسئول حفظ و اداره ساختمان و اجرای تصمیمات مجمع عمومی است.
ماده ۱۲ – مدیر امین شرکاء بوده و نمی تواند فرد دیگری را در بلند مدت به جای خود انتخاب نماید.
تبصره ۵: درمواقعی که مدیر بیش از ۳ روز در ساختمان حضور ندارد می تواند به صورت موقت با یکی از ساکنین هماهنگ نموده و وظایف و اختیارات خود را در آن مدت به وی تفویض نماید.
ماده ۱۳ – در صورت استعفاء، فوت، عزل و یا حجر مدیر قبل از انقضاء مدت، مجمع عمومی فوق العاده به منظور انتخاب جانشین تشکیل خواهد شد. مدیر جهت استعفاء باید جلسه مجمع را تشکیل داده و استعفاء خود را به مجمع ارائه نماید.
ماده ۱۴ – مدیر مکلّف است تمام بنا را به عنوان یک واحد در مقابل آتش سوزی و زلزله، و آسانسور را در برابر حوادث احتمالی بیمه کند. سهم هر شریک از حق بیمه با توجه به ماده ۴ قانون به وسیله مدیر و متناسب با متراژ هر واحد تعیین و از شرکاء اخذ و به بیمه گر پرداخت خواهد شد.
ماده ۱۵ – مدیر مکلّف است برای حفظ و نگهداری و همچنین تنظیف قسمت های مشترک و انجام سایر امور مورد نیاز بنا، سرایدار در واحد سرایداری مستقر نماید. وظایف و حقوق سرایدار بر اساس مفاد فصل چهارم این مقررات خواهد بود.
ماده ۱۶ – انعقاد قرارداد اجاره، اخراج، تنبیه و تشویق سرایدار در اختیار مدیر بوده و سرایدار مکلّف به رعایت دستورات مدیر خواهد بود.
تبصره ۶: درصورت نارضایتی ساکنین از عملکرد و رفتار سرایدار مراتب باید به اطلاع مدیر ساختمان برسد و مدیر مکلّف است نسبت به رسیدگی به موارد و اتخاذ تصمیم مناسب اقدام نماید.
ماده ۱۷- حل اختلاف ساکنین صرفاً درچارچوب مواد مندرج در این مقررات بر عهده مدیر است.
ماده ۱۸ – مدیر مکلّف است نسبت به وصول شارژ ماهیانه (هزینه های مشترک) و هزینه های مقطعی بر اساس تصویب مجمع، اقدام نموده و در قبال دریافت هزینه ها رسید ارائه نماید.
ماده ۱۹- مدیر مکّلف است صورت مخارج و درآمدهای ساختمان را تنظیم و نگهداری نموده، درآمدها و مخارج مربوط به هر ماه را حداکثر تا پانزدهم ماه بعد بر روی تابلو اعلانات به اطلاع عموم برساند و تراز مالی مخارج و درآمدهای سالانه (حتی المقدور با ارائه فاکتور) را در پایان سال در مجمع عمومی ارائه نماید.
ماده ۲۰ – مدیر مکلّف است جهت حفظ و نگهداری آسانسور با یک شرکت معتبر قرارداد سالانه تعمیر و نگهداری منعقد نماید.
ماده ۲۱ – مدیر مکّلف است جهت حفظ و نگهداری تاسیسات گرمایشی و برقی ساختمان در مواقع ضروری از خدمات تعمیرکاران ذی صلاح استفاده نماید.
ماده ۲۲ – مدیر مکلّف است هر سال در مقاطع مناسب فصلی از طریق پیمانکار ذی صلاح (ترجیحاً حقیقی) نسبت به ساماندهی باغچه ها و فضای سبز ساختمان اقدام نماید.
ماده ۲۳ – مدیر مکّلف است نسبت به پرداخت قبوض آب، گاز و برق عمومی و دریافت هزینه های مربوطه بر طبق مقررات از ساکنین اقدام نماید. همچنین خریداری اقلام مصرفی مشاعات ساختمان نظیر روغن جهت روغن کاری آسانسور، پودر شوینده جهت نظافت، لامپ، کلید و پریز مشاعات و غیره از محل درآمد شارژ ماهانه به عهده مدیر است.
ماده ۲۴ – وظایف مدیر صرفاً محدود به موارد مندرج در این مقررات و مصوبات مجمع خواهد بود. هر یک از ساکنین و مالکین نیز به نوبه خود همکاری لازم جهت حفظ و نگهداری ساختمان، اجرای مقررات و تعامل با مدیر را خواهند داشت.
تبصره ۷: درصورت تصویب مجمع عمومی و جهت انجام اموری خاص و به صورت موقت، بخشی از وظایف مدیر به شخص و یا اشخاصی معین قابل واگذاری خواهد بود.
وب سایت : www.pelak21.com
تلفن مرکز پشتیبانی : 02142084321
ایمیل : info@pelak21.com
تلگرام پشتیبانی : telegram.me/pelak21support
کانال تلگرام : ltelegram.me/pelak21officia
- ۹۵/۰۷/۰۶