هزینه : سرفصل های هزینه مجتمع مانند هزینه آب ، برق ، حقوق نگهبانی و ... در این گروه تعریف و نگهداری می گردد.
نقدوبانک : سرفصل های مربوط به صندوق ها ، تنخواه ها و حسابهای بانکی در این گروه تعریف و نگهداری میگردد که البته حسابهای بانکی از طریق فرم مخصوص حسابهای بانکی تعریف و ویرایش می گردند.
واحدها : سرفصل های مربوط به واحدها در این گروه تعریف و نگهداری می گردد. شایان ذکر است این سرفصل های این گروه بصورت اتوماتیک در هنگام ثبت واحد ایجاد می گردند و امکان تغییر و اضافه نمودن از طریق فرم سرفصل های حساب نمی باشد.
سرمایه : سرفصل های مربوط به حساب های سرمایه ایی مجتمع مانند موجودی اولیه نقدوبانک و ... در این گروه تعریف و نگهداری می گردد.
بدهی های مجتمع : سرفصل های مربوط به بدهی های مجتمع مانند چک و ... در این گروه تعریف و نگهداری می گردد.
بدهکاران : سرفصل های مربوط بدهکاران به مجتمع بجز ساکنین در این گروه تعریف و نگهداری می گردد.
بدهی ساکنین : سرفصل های مربوط به بدهی ساکنین مانند بدهی شارژ ، بدهی آب ، بدهی انشعاب فاضلاب و ... در این گروه تعریف و نگهداری می گردد.
جهت ایجاد سرفصل جدید دکمه جدید را کلیک می نماییم
در فرم نمایش داده شده عنوان سرفصل یا حساب مورد نظر را به همراه گروه یا نوع سرفصل و مانده اولیه آن سرفصل در تاریخ شروع مالی و تاریخ افتتاح یا ایجاد را وارد و با استفاده از دکمه ثبت اطلاعات را ذخیره نمایید.
جهت ویرایش و یا ثبت مانده اولیه از دکمه ویرایش و جهت حذف از دکمه حذف تعبیه شده در فرم مدیریت سرفصل ها استفاده میگردد. شایان ذکر است در صورت استفاده از سرفصل امکان حذف وجود نخواهد داشت.
گام 3 – اطلاعات حساب (های) بانکی مجتمع
در صورت وجود حساب بانکی جهت مجتمع اطلاعات مربوط به آن را می بایست از طریق فرم حسابهای بانکی وارد نمود. جهت ورود مشخصات حساب بانکی می توان از منوی اطلاعات پایه > حساب های بانکی > جدید و یا دکمه ایجاد حساب بانکی در گام سوم داشبورد اقدام نمود.
اطلاعات دریافتی در فرم ثبت حساب بانکی عبارتند از :
نام بانک : مشخص کننده نام بانکی می باشد که حساب در آن افتتاح گردیده است.
نوع حساب : مشخص کننده نوع حساب افتتاح شده می باشد.
کد شعبه : مشخص کننده کد شعبه بانکی که حساب در آن افتتاح شده است می باشد.
نام شعبه : مشخص کننده نام شعبه بانکی که حساب در آن افتتاح شده است می باشد.
شماره کارت : در صورتیکه حساب دارای کارت می باشد ، شماره آن می بایست در این قسمت وارد گردد.
شماره حساب : شماره حساب بانک می بایست در این قسمت وارد گردد.
نام صاحب حساب / صاحبین حساب : نام صاحب یا صاحبین حساب میبایست در این قسمت وارد شود.
فعال : در صورتیکه لازم به غیرفعال کردن حساب به هر دلیل و عدم استفاده آن در قسمت های مالی باشد می توان از این گزینه استفاده نمود.
کارت به کارت : در صورتیکه حساب دارای کارت باشد و بخواهیم جهت واریز ساکنین شماره کارت را به ایشان نمایش دهیم می بایست این گزینه فعال گردد.
مانده اولیه : موجودی اولیه حساب بانک را در تاریخ در نظر گرفته شده به عنوان شروع مالی در این قسمت می بایست وارد نمود.
گام 4 – بدهی(بستانکاری) اول دوره واحدها
پس از ثبت اطلاعات کلیه واحدها و تعریف سرفصل های مورد نیاز می بایست بدهی یا بستانکاری هر واحد را در تاریخ شروع انتخابی در سامانه وارد نمود.
روشهای در نظر گرفته شده جهت ثبت بدهی یا بستانکاری اولیه واحدها به شرح ذیل می باشد :
ثبت بوسیله فایل : در صورتیکه تعداد واحدهایی که دارای بدهی یا بستانکاری اولیه می باشند زیاد می باشد میتوان با تهیه فایل آنها را بصورت یکجا ثبت نمود. جهت انجام به روش زیر فایل مربوطه را می بایست تهیه نمود.
قبل از ثبت بدهی یا بستانکاری اولیه می بایست فایل اکسلی با سه ستون ( ستون اول : شماره واحد – ستون دوم : بدهی مالک – ستون سوم : بدهی ساکن ) و به تعداد واحدهای بدهکار و یا بستانکار ردیف تهیه گردد. در صورت بستانکاری عدد را بصورت منفی وارد نمایید.
پس از تهیه و ذخیره فایل با استفاده از دکمه ثبت بدهی اولیه گام 4 و یا منوی عملیات > ثبت بدهی ( شارژ ) و کلیک بر روی دکمه انتقال از طریق فایل وارد فرم مربوطه میشویم.
در مرحله اول عنوان هزینه را بدهی گذشته یا بدهی اول دوره یا هر عنوان دلخواهی را انتخاب و در صورت عدم وجود با استفاده از دکمه + آن را ایجاد می نماییم.
تاریخ هزینه که معادل تاریخ شروع دوره مالی و انتخابی می باشد را نیز به همراه توضیحات لازم در فیلدهای مربوطه درج مینماییم. پس از آن با استفاده از دکمه بعدی به مرحله بعد میرویم.
در این مرحله فایل اکسل تهیه شده را با استفاده از دکمه انتخاب فایل انتخاب می نماییم.
پس از انتخاب فایل سیستم پیش نمایشی از اطلاعاتی که در فایل قرار داده شده و می بایست در سامانه ثبت گردد را نمایش می دهد که در صورتیکه مورد تایید بود با استفاده از دکمه ثبت اطلاعات را ذخیره می نماییم. بدین روش بدهی اولیه و گذشته ساکنین و مالکین ثبت می گردد.
ثبت بصورت گروهی : با استفاده از دکمه ثبت گروهی و به شرح زیر می توان لیست واحدها و افراد مورد نظر را انتخاب و بصورت گروهی بدهی اولیه آنها را ثبت و ذخیره نمود.
جهت ثبت دکمه ثبت گروهی را کلیک مینماییم.
با استفاده از قسمت اطلاعات بدهی سرفصل بدهی (بدهی بابت) ، تاریخ و توضیحات مورد نظر را انتخاب مینماییم. همچنین میتوان جهت ورود اطلاعات تکمیلی از دکمه پیشرفته استفاده نمود.
پس از آن واحدهای مورد نظر جهت ثبت بدهی اولیه را با استفاده از جستجوی افراد در قسمت انتخاب افراد مشمول انتخاب می نماییم. پس از آن در قسمت جدول فیلد مبلغ را با عدد مورد نظر پر می نماییم. شایان ذکر است نیازی به ثبت عدد برای تمام ردیف ها نمی باشد و در صورتیکه واحد و فردی بدهی اولیه نداشت میتوان آن را خالی گذاشت. پس از اتمام ورود تمامی مبالغ بدهی اولیه با استفاده از دکمه ثبت اطلاعات را ذخیره می نماییم.
پس از ثبت با استفاده از هر کدام از روشها در صورت نیاز به حذف از دکمه حذف در فرم مدیریت بدهی استفاده می گردد. شایان ذکر است در این حالت کل اطلاعات ثبتی که در فایل بوده است یا بصورت گروهی ثبت گردیده است حذف می گردد و می بایست پس از اصلاح در فایل اکسل مجدد عملیات ثبت انجام گردد و یا بصورت گروهی مجدد اقدام به ثبت انجام شود.
در صورتیکه حساب واحدی بستانکار (طلب کار ) باشد می بایست جهت ثبت مبالغ را بصورت منفی وارد نمود
پشتیبانی سامانه
تیکت پشتیبانی
تیکت پشتیبانی پیامی می باشد که بصورت الکترونیک ارسال می گردد و کارشناسان شرکت پس از دریافت پاسخ مورد نیاز را از همان طریق بصورت الکترونیک ارسال می نمایند. در هر لحظه امکان مشاهده وضعیت تیکت ، سوابق گفتگو و پاسخگویی میسر می باشد. تیکت پشتیبانی جهت ارسال سوالات ، مشکلات ، ابهامات ، انتقادات و ... می تواند مورد استفاده قرار گرفته که در هنگام پاسخگویی بوسیله پیامک اطلاع رسانی انجام می گردد. بهترین راه مطرح نمودن سوالات ، مشکلات ، ابهامات ، انتقادات و ... به دلیل قابل پیگیری بودن ، اطلاع رسانی در هنگام پاسخگویی و سرعت بالای پاسخگویی استفاده از این روش می باشد.
تماس تلفنی
یکی دیگر از راههای مطرح نمودن سوالات ، مشکلات ، ابهامات ، انتقادات و ... از طریق تماس تلفنی با کارشناسان شرکت می باشد. شایان ذکر است شماره تلفن های مورد نیاز در قسمت تماس با ما سایت قابل مشاهده می باشد.
ارسال ایمیل
یکی دیگر از راههای مطرح نمودن سوالات ، مشکلات ، ابهامات ، انتقادات و ... از طریق ارسال ایمیل می باشد. در این روش کارشناسان شرکت پس از دریافت ایمیل از طریق آدرس ایمیل فرد ارسال کننده پاسخ مورد نظر را ارسال می نمایند.
تلگرام
یکی از جدیدترین راه های ارتباطی جهت مطرح نمودن سوالات ، مشکلات ، ابهامات ، انتقادات و ... می باشد. در این روش می توان از طریق نرم افزار تلگرام و شماره تماس مشخص شده در قسمت تماس با ما سایت با کارشناسان شرکت ارتباط برقرار نمود.
جدول ساعات و روشهای پاسخگویی
ردیف |
نوع تماس |
اطلاعات تماس |
ساعات تماس |
مدت زمان پاسخگویی |
|
1 |
|
تیکت پشتیبانی |
ورود به سامانه > منو پشتیبانی > درخواست پشتیبانی |
24 ساعته |
حداکثر 12 ساعت |
2 |
|
44691689-021 |
8 الی 21 |
بلافاصله |
|
3 |
|
ارسال ایمیل |
support@pelak21.com |
24 ساعته |
حداکثر 12 ساعت |
4 |
|
تلگرام |
Telegram.me/pelak21support |
24 ساعته |
از ساعت 8 الی 21 آنلاین و در غیر این ساعات حداکثر 12 ساعت بعد |
- ۹۵/۰۶/۲۱