پلاک21

سامانه آنلاین مدیریت مجتمع های مسکونی و تجاری پلاک21

پلاک21

سامانه آنلاین مدیریت مجتمع های مسکونی و تجاری پلاک21

پلاک 21 ،نرم افزار مدیریت و حسابداری ساختمان و مجتمع از طریق اینترنت می باشد که کمک میکند مدیران بدون دارا بودن دانش حسابداری، به امور مالی رسیدگی کنند و در کوتاه ترین زمان ممکن اخبار و اطلاعیه ها را با ساکنان و مالکان به اشتراک بگذارند. همچنین امکان مشاهده وضعیت مالی، پرداخت بدهی به صورت آنالین، پرداخت قبض با استفاده از کارت های عضو شبکه شتاب، واریز مستقیم به حساب مجتمع و مشاهده اخبار و اطلاعیه های مجتمع توسط مالکان و ساکنان را فراهم می نماید. ساکنان و مالکان نیز قادر خواهند بود تا علاوه بر اطلاع از میزان بدهی به پرداخت در موعد مقرر اقدام نمایند.

۳ مطلب در اسفند ۱۳۹۶ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

 

اقدامات حفاظتی و ‌مراقبتی در آتش‌سوزی خانگی 👇👇👇




هرساله در ایران عده‌ای به علت آتش‌سوزی جان خود را از دست داده و بسیاری مصدوم و معلول می‌شوند. بسیاری از موارد این آتش‌سوزی‌ها قابل پیشگیری هستند. خسارات مالی ناشی از آتش‌سوزی نیز گاهی سر به میلیاردها تومان در سال می‌زند. ‌شهروندان ‌برای مراقبت از خود‌، ‌اعضای خانواده، دوستان و نیز اموال باید با ویژگی‌های آتش‌سوزی آشنایی داشته باشند.

🔥آتش‌سوزی ‌سریعاً گسترش پیدا کرده ‌و معمولاً فرصت آن نیست تا اشیای با ارزش را جمع‌آوری کرد ‌یا حتی یک تلفن زد.

🔥آتش‌سوزی می‌تواند در عرض دو دقیقه جان آدم را به خطر بیاندازد.

در عرض ۵ دقیقه محل سکونت در میان شعله‌های آتش محصور خواهد شد.

گرما و دود حاصل از آتش‌سوزی می‌تواند به مراتب از شعله‌های آن خطرناک‌تر باشد. استنشاق هوای بسیار گرم می‌تواند به ریه‌های انسان آسیب برساند.

💀آتش‌سوزی موجب تولید گازهای سمی می‌شود که می‌تواند موجب اختلال شعور یا خواب آلودگی در انسان شود.

💤گاهی اوقات آتش‌سوزی به جای آنکه موجب فرار انسان از موقعیت شود باعت می‌شود تا به خواب عمیقی فرو برود.

👤خفگی مهم‌ترین علت مرگ ناشی از آتش‌سوزی قلمداد شده ‌و در مقایسه با سوختگی ۲ تا ۳ برابر تلفات بیشتری به همراه دارد.

 

حالا چه باید کرد؟؟؟!!!!!

 

·         باید آژیر شناسایی دود یا آشکارساز دور را در محل سکونت یا کار نصب کرد.

·         اگر این آژیر یا آشکارساز ‌درست کار کند، احتمال مرگ و میر به دلیل آتش‌سوزی به نصف کاهش می‌یابد.

·         در هر طبقه‌ای از ساختمان محل سکونت یا کار یک آشکارساز ‌نصب شود.

·         بهتر است آشکارساز، خارج از اتاق خواب روی سقف یا نزدیک سقف (‌۱۰ تا ۲۵ سانتی‌متر پایین‌تر از سقف)، در بالای راه‌پله‌ها یا در مجاورت آشپزخانه (‌اما نه در داخل آن‌) نصب شود.

·         این آژیرها ‌باید هر ماه یک‌بار تست و تمیز شوند. باتری آن‌ها نیز سالی یک‌بار تعویض شود. هر ۱۰ سال یک‌بار هم آژیرها جایگزین شوند.

·         با اعضای خانواده راه‌های فرار از آتش‌سوزی بررسی شده و فرار از هر کدام از اتاق‌ها تمرین شود.

·         چارچوب پنجره‌ها باید ‌دارای حفاظ ایمنی در برابر آتش‌سوزی بوده و به راحتی از داخل باز شود.

·         اگر محل سکونت یا کار ‌چند طبقه است‌، باید ‌به فکر تهیه نردبان فرار بود.

·         حفاظ‌های بیرونی طوری طراحی شوند که بتوان آن‌ها را به راحتی از سمت داخل باز کرد.

·         به اعضای خانواده آموزش داده شود که هنگام فرار از آتش به کف اتاق نزدیک‌تر باشند، زیرا هوای آنجا ایمن‌تر است.

·         انبارها به طور مداوم پاکسازی شده ‌و نباید اجازه داد زباله‌ها (‌مانند روزنامه‌ها و مجلات قدیمی) در آنجا انبار شوند.

·         بهتر است از مایعات قابل اشتعال نظیر بنزین‌، نفت و گازوییل در محیط داخلی خانه استفاده نشود‌. این گونه مایعات باید در ظروف مخصوص و در جای مناسب نگهداری شوند. نباید ‌در مجاورت این مایعات سیگار کشید.

·         کهنه‌های پارچه آغشته به مایعات قابل اشتعال بعد از استفاده، باید دور ریخته شوند‌.

·         هنگام استفاده از منابع گرمایی جایگزین، ‌موارد ‌احتیاط به دقت رعایت شوند.

·         خاکسترها باید ‌در ظروف فلزی مخصوص و در فضای باز و دور از محل سکونت انبار شوند.

·         شعله‌های باز ‌باید دور از دیوار‌، اثاثیه خانه‌، پرده و سایر مواد قابل اشتعال قرار داشته باشند.

·         در جلوی اجاق گاز صفحه‌ای محافظ قرار داده شود.

·         هر ساله امکانات گرمایی مورد استفاده ‌باید توسط فرد با صلاحیت بررسی گردند.

·         کبریت و فندک را ‌باید در جایی بلند، دور از دسترس کودکان قرارداد.

·         نباید در رختخواب یا هنگام خواب آلودگی یا هنگام مصرف دارو، سیگار کشید.

·         برای افراد سیگاری، زیر سیگاری (‌دارای گودی و ضخامت مناسب) تهیه شود.

·         قبل از انداختن ته سیگار در ظروف زباله ‌باید آن را با آب خاموش کرد.

·         به هنگام خروج از هر نوع دودی بهتر است ‌سینه‌خیز حرکت کرد. دودهای سنگین و گازهای سمی در مرحله اول در زیر سقف متراکم می‌شوند.

·         به هنگام فرار ‌بهتر است درهای پشت سر ‌را بست ‌تا سرعت گسترش آتش‌سوزی به تأخیر بیفتد.

·         بعد از خروج، ‌بهتر است کماکان در محیط بیرون ماند ‌و وارد خانه نشد‌ و ‌فورا به ۱۱۵ تلفن زد.

 

🏠 www.pelak21.com

📞 ۰۲۱-۴۲۰۸۴۳۲۱

✉️ info@pelak21.com
👉 telegram.me/pelak21official

  • پلاک 21
  • ۰
  • ۰

 یکی از مشکلاتی که معمولا در فصل زمستان و با ورود هوای سرد رخ می دهد یخ زدگی لوله های آب است خصوصا در مناطقی است که خانه ها به صورت مجتمع های آپارتمانی نیستند. در این مقاله راهکارهای خلاصه ای برای پیشگیری از یخ زدگی و یا بازکردن یخ این لوله ها ارائه می شود:

 

 


راه های پیشگیری :

1.        پیش از هر چیز ابتدا آب لوله های غیرضروری را تخلیه کنید تا از بروز حوادث احتمالی جلوگیری کرده باشید.

2.       قطع آب واحدهای خالی از سکونت و مراقبت مستمر در طول زمستان از مواردی است که مشترکان باید برای جلوگیری از یخ زدگی لوله ها رعایت کنند.

3.      عایق کردن لوله های سطحی توسط پشم شیشه، بهسازی حوضچه های کنتور و وسایل سنجش و اندازه گیری آب از جمله این راهکارها محسوب می شود.

4.       تعبیه درپوش مناسب برای کنتور و اتصالات و همچنین پر کردن حوضچه کنتور آب با کیسه های پوشال از راهکارهای دیگر محسوب می شود. تاکید می شود در دمای زیر 10 درجه سانتیگراد هیچ پوششی غیر از پشم و شیشه نمی تواند مانع از یخ زدگی گردد.

5.      برای پیشگیری از یخ زدگی کنتور و لوله ها توصیه می شود یکی از شیرهای آب ساختمان به مقدار خیلی کم باز باشد تا جریان مداوم آب مانع از یخ زدن لوله های شود.

6.       برای جلوگیری از اتلاف وقت، هدر رفتن آب و انرژی نیز بهتر است لوله های آب گرم را از منبع شوفاژ یا ابگرمکن تا محل های مورد استفاده عایق کاری کنید تا برای گرم شدن آب معطل نمانید. 

 

اما اگر آب درون لوله یخ زد:

1.        در صورتی که کنتور و لوله های آب دچار یخ زدگی شد برای رفع مشکل هرگز از حرارت مستقیم و ریختن آب جوش بر قسمت های یخ زده استفاده نشود، چرا که موجب ترکیدگی لوله ها می شود.

2.       برای رفع مشکل یخ زدگی از آب ولرم، حرارت غیر مستقیم و سشوار استفاده شود.

3.      اگر لوله ترکیده بود، شیر فلکه اصلی و شیرهای فرعی را زود ببندید و با شرکت آب تماس بگیرید یا سراغ یک تعمیرکار باتجربه بروید. در غیر این صورت ممکن است نشت آب، باعث خسارت فراوان شود.

4.       در اولین تماس شما با مرکز 122 شرکت آب و فاضلاب، مشکل شما ثبت و برای رسیدگی در دستور کار عوامل اجرایی قرار می گیرد، لذا برای پیگیری مشکل نیاز به تماس مجدد نیست چرا که این موضوع موجب افزایش شدت ترافیک تماس ها شده و امکان ارتباط دیگر شهروندان با سامانه 122 ناممکن می گردد.

  

·        www.pelak21.com

·        info@pelak21.com

·        تلفن : 02142084321

·        تلگرام : @pelak21support  

  • پلاک 21
  • ۰
  • ۰

 

به گزارش «تابناک» یکی از مشکلاتی که گاهی محیط صمیمانه آپارتمان‌ها را بر هم می‌زند، اختلاف مالکان واحد‌های یک ساختمان درباره نوسازی آن است.

اگر با همسایگان برای نوسازی ساختمان به مشکل برخورده‌اید، باید بدانید راهکار حل این مشکل مراجعه به شورای حل اختلاف است؛ به این ترتیب که فرد خواهان نوسازی ساختمان، باید دادخواست خود مبنی بر «تمایل به نوسازی» را به شورای حل اختلاف ارایه دهد.

شورا نیز بعد از بررسی، موضوع را برای رسیدگی تخصصی، به کارشناس رسمی دادگستری ارجاع می‌دهد. به این ترتیب، پای کارشناسان به دعوای نوسازی باز می‌شود.در این زمان است که تشخیص ‌هایی

فرسودگی ساختمان به سه نفر از کارشناسان رسمی دادگستری سپرده می‌شود. کارشناسان تشخیص می‌دهند که آیا عمر مفید ساختمان به پایان رسیده یا به هر دلیل دیگری ساختمان دچار فرسودگی کلی شده است یا خیر



 

موافقت کارشناس دادگستری با بازسازی ساختمان در صورت تشخیص ضرر مالی و جانی

به عبارت دیگر، اگر کارشناسان تشخیص دهند که ادامه زندگی در ساختمان، خطر یا ضرر مالی و جانی به همراه دارد، با بازسازی آن موافقت می‌کنند.

البته گاهی میان کارشناسان نیز بر سر نوسازی، اختلاف نظر ایجاد می‌شود. در این مواقع، قاضی رأی را بر اساس نظر اکثریت کارشناسان صادر می‌کند؛ بنابراین به نظر می‌رسد اگر مالکان یک ساختمان بر سر تجدید بنای آن دچار اختلاف شده‌اند، بهتر است هر چه زودتر بحث و جدل را کنار بگذارند و کار را به کارشناسان رسمی دادگستری بسپارند. مسلماً این بحث و جدل‌ها جز ایجاد کدورت میان همسایگان نتیجه دیگری ندارد.

نکته مهم دیگر در این باره این است که برابر قانون، مالکان می‌توانند کارشناسان را انتخاب کنند. اگر هم مالکان ساختمان برای انتخاب کارشناس تفاهم نداشته باشند، وزارت مسکن و شهرسازی، با درخواست مدیر یا هیأت‌مدیره، خود به انتخاب کارشناس می‌پردازد و به این ترتیب، به همه دعوا‌ها پایان می‌دهد. به خاطر داشته باشید مدیر ساختمان نیز می‌تواند نماینده همه ساکنان برای اجرای طرح نوسازی باشد.

 

حکم دادگاه، پایان بحث‌ها

نکته مهم در این باره آن است که قانونی که اجازه تجدید بنای فرسوده را به موافقان می‌دهد، «قانون تملک آپارتمان‌ها» است.

ماده ۱۳ این قانون مقرر کرده است: «در صورتی که به تشخیص سه نفر از کارشناسان رسمی دادگستری، عمر مفید ساختمان به پایان رسیده یا به هر دلیل دیگری ساختمان دچار فرسودگی کلی شده باشد و بیم خطر یا ضرر مالی و جانی برود و اقلیت مالکان قسمت‌های اختصاصی در تجدید بنای آن موافق نباشند، آن دسته از مالکان که قصد بازسازی مجموعه را دارند، می‌توانند بر اساس حکم دادگاه، با تأمین مسکن استیجاری مناسب برای مالک یا مالکانی که از همکاری خودداری می‌ورزند، نسبت به تجدید بنای مجموعه اقدام کنند.»

 

حقوق مخالفان نوسازی

ساکنان مخالف نوسازی هم باید بدانند که قانون، حق آن‌ها را نادیده نگرفته است. در واقع، حتی اگر کارشناسان رسمی دادگستری، حق را به موافقان تجدید بنا بدهند و رأی نوسازی ساختمان از سوی قاضی صادر شود، باز هم قانون برای مخالفان نوسازی حق و حقوقی قائل است و موافقان هم نمی‌توانند بدون تأمین مسکن یا محل زندگی برای ساکنان مخالف، نوسازی آپارتمان را آغاز کنند؛ بنابراین موافقان برای شروع نوسازی باید مسکنی متناسب با شأن همسایه‌های مخالف تهیه کنند و بعد از نقل مکان آن‌ها به خانه جدید، دست به کار نوسازی ساختمان شوند.

با این حکم، قانون پیشاپیش به یک بهانه مخالفان پاسخ داده است، زیرا بعضی از مخالفان، نداشتن پول کافی برای اجاره مسکن تا پایان نوسازی را دلیل مخالفت‌شان اعلام می‌کنند. به این ترتیب، قانون علاوه بر توجه به حقوق آنان، این بهانه را نیز از دست‌شان گرفته است.

 


 

·        www.pelak21.com

·        info@pelak21.com

·        تلفن : 02142084321

·        تلگرام : @pelak21support

 

 

  • پلاک 21